Kvalitetspolicy
Installationscenter Nordic AB ska med en aktiv affärsorienterad organisation, anpassad till kraven från marknaden, vara ett aktivt stöd i utvecklingen av våra kunders företag, organisation och verksamhet.
Nyckelorden i vårt kvalitetssträvande är:
- långsiktiga kundrelationer
- hög kompetens
- transparens
- motiverade medarbetare som samarbetar prestigelöst
Det är Installationscenter Nordic ABs policy att enbart tillhandahålla tjänster/produkter med rätt och jämn kvalitet. Tjänsterna/produkterna ska överensstämma med kundens uttalade förväntningar, behov, avtalade specifikationer och gällande författningar. Installationscenter Nordic ABs ambition är dessutom att, inom utvalda områden, framstå som den bästa leverantören; med tjänster/produkter som överträffar kundens förväntningar och som är bättre än konkurrenternas alternativ.
Det huvudsakliga målet för oss med vårt kvalitetsarbete är ökad kundnytta. För att uppnå det ska vi använda följande verktyg:
- Allt som kan automatiseras skall automatiseras.
- Vi ska verka för en effektivare resursanvändning hos kund.
- Vi ska fokusera på kundernas krav och önskemål.
- Vi skall följa upp denna policy ofta, samt säkerställa våra kunders upplevelse med kontinuerliga driftsmöten.
Vår viktigaste tillgång är våra medarbetare. Att samtliga medarbetare är väl förtrogna med vår kvalitetspolicy är en självklarhet i vår strävan mot våra uppsatta kvalitetsmål. Fortbildning och personalutveckling är ett naturligt led i företagets ambition att kontinuerligt förbättra varje enskilds arbete. Företagets stimulerande arbetsmiljö ska även främja personlig utveckling och eget ansvar.
Det är vår ambition att varje medarbetare ska verka och känna ansvar för att företagets upprättade kvalitetsledningssystem leder till ständig förbättring – samt skapar ett kundfokuserat kvalitetsarbete, med utgångspunkt i kundernas krav och upplevda tillfredsställelse. Har man, som kund, frågor kring eller åsikter om vårt kvalitetsarbete kan man antingen vända sig till sin kontaktperson eller direkt till företagsledningen. Ytterst ansvarig för Installationscenter Nordic ABs kvalitetsarbete är företagets styrelse/ledning/VD.
Miljöpolicy
Installationscenter Nordic AB har rutiner som syftar till att arbetsplatsen och uppdrag kan bedrivas så energi- och resurseffektivt som möjligt.
Installationscenter ansvarar för att alla tillämpliga lag- och kundkrav avseende miljö tillgodoses i uppdraget. Aktuella miljökrav ska uppfyllas innan arbete får påbörjas.
Installationscenter tar, när verksamheten/uppdraget kräver eller på begäran av uppdragsgivaren, fram en riskanalys avseende miljö för aktuella uppdrag.
Lagar, föreskrifter och krav inom miljöområdet och som berör verksamheten ska efterlevas och miljöansvarig ska hålla sig uppdaterad och löpande informera all personal kring detta.
Installationscenters personal och underleverantörer ansvarar för att självständigt och omedelbart rapportera avvikelser som innebär brott mot lagkrav (Miljöbalken) eller vid oavsiktliga utsläpp till omgivande miljö till miljöansvarig som tar ärendet vidare till berörda. Om misstänkta markföroreningar påträffats ska arbetet omgående avbrytas och arbetsledningen kontaktas.
Fordon som används i verksamheten ska använda drivmedel med minst 15% förnyelsebar andel. Tankning, uppställning och service av fordon ska ske så att inte mark och vatten förorenas. Fordon ska vara utrustade med spillberedskap (absorbent eller liknande) för användning i händelse av olycka. Tomgångskörning max 1 minut.
Avfallshantering ska ske i företagets anvisade behållare för detta och sopsorteras löpande.
Installationscenter Nordics personal ska aktivt arbeta för en minskad energiförbrukning.
Kemikalier ska användas sparsamt och avyttras enligt gällande regler.
Har man, som kund, frågor kring eller åsikter om vårt miljöarbete kan man antingen vända sig till sin kontaktperson eller direkt till företagsledningen. Ytterst ansvarig för Installationscenter Nordic ABs miljöarbete är företagets styrelse/ledning/VD.